Deklaracja dostępności

 

Dom Pomocy Społecznej w Tyszowcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP  zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP.

http://www.dps-tyszowce.pl/

 

Dane teleadresowe

Dom Pomocy Społecznej
Ul. Wielka 101
22-630 Tyszowce
Te. 48 84 6619277; 48 84 6619279
Fax 48 84 6619278
e-mail: sekretariat@dps-tyszowce.pl

 

Daty publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2017-10-20

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony WWW: 2021-03-16

 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • elementy nietekstowe w serwisie nie mają przypisanej poprawnie sformułowanej alternatywy tekstowej
  • w multimedialnych elementach (filmach) brak sformułowanych napisów dla niesłyszących

 Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • strona jest responsywna
  • na stronie znajduje się wyszukiwarka
  • zachowana jest spójność układu i działania pasków menu i innych elementów nawigacyjnych na różnych stronach serwisu
  • brak elementów, które powodują gwałtowne zmiany jasności
  • brak elementów uruchamiających dźwięk
  • wyróżnienie wizualne linków jest utrzymane
  • dostępna wersja kontrastowa
  • dostępna opcja powiększenia czcionki

 

Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-16

Deklarację sporządzono:  2023-03-16

Deklaracja została podana przeglądowi i aktualizowana dnia:  2024-03-20

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny korzystając z dostępnych narzędzi do badania strony: Test - European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu), link do wyniku:

/en/pagecheck2.0/?uuid=81191c79-fa4d-42dc-8822-a7a937d0678e 

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Komadowska. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu 84 6619 277 wew. 15. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia  informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu , na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie  powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikacją mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować  żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informacje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności  cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie  zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony, lub aplikacji mobilnej.. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:

https://www.rpo.gov.pl

Dostępność  architektoniczna

Dom Pomocy Społecznej w Tyszowcach posiada  przed wejściem parking z 7 miejscami wydzielonymi dla osób niepełnosprawnych.

Osoby niepełnosprawne przybywające do Domu Pomocy Społecznej w Tyszowcach  w celu załatwienia sprawy winne udać się do wejścia  zlokalizowanego od strony ul. Wielkiej. Wejście do budynku jest wyposażone w podjazd dla osób niepełnosprawnych. Również w  budynku są podjazdy oraz winda  ułatwiające przemieszczanie się osobom niepełnosprawnym. Administracja DPS jest umiejscowiona na parterze.

Przy wejściu  jest  recepcja. Każda osoba, która wchodzi do budynku  informuje w jakim celu  przychodzi. Pracownicy recepcji informują i pomagają trafić  w odpowiednie miejsce. Ponadto każdy pracownik służy pomocą w ustaleniu charakteru załatwianej sprawy i merytorycznego  pracownika. Jeżeli zachodzi potrzeba, pracownik merytoryczny udaje się do przybyłej osoby niepełnosprawnej w celu kompleksowego obsłużenia osoby niepełnosprawnej.

Obsługa osób uprawnionych

W myśl art. 7 i 8  ustawy  z dnia 19 sierpnia 2011r o języku migowym i innych środkach komunikowania się  (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) osoby  uprawnione, czyli doświadczające trwale  lub okresowo trudności  w komunikowaniu się maja prawo do skorzystania w kontaktach m.in. z organami administracji publicznej z pomocy osoby przybranej, czyli osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej.

 

 



Goganet